5 aplikasi menarik sepanjang 2016 - Infolagi4u

Breaking

Infolagi4u

Informsi Terkini

Search Bar

Rabu, 28 Disember 2016

5 aplikasi menarik sepanjang 2016


Tahun ini menyaksikan pelbagai perubahan dan kemajuan daripada aspek teknologi termasuk kemunculan ribuan aplikasi baru dengan fungsi berbeza.
Mengakhiri 2016,infolagi4u bakal merangkumkan antara lima aplikasi terbaik 2016 yang mendapat ‘rating’ dan komen terbaik daripada penggunanya.
1. PhotoScan
Kebanjiran laman sosial media seperti Instagram membuatkan ramai anak muda ‘gila’ bergambar sebelum memuat naik foto untuk berkongsi dengan rakan. Untuk mencantikkan foto, ada segelintir daripada mereka menggunakan aplikasi penyuntingan foto dan antara yang menjadi trending adalah PhotoScan.
PhotoScan membenarkan anda membuat penyuntingan agar foto kelihatan lebih realistik selain membenarkan pengguna menyimpan gambar di Google Photos.
2. Quik
Selain penyuntingan gambar, penyuntingan video juga kian menjadi kegemaran remaja sekarang. Quik aplikasi penyuntingan video yang membolehlan pengguna melakukan penyuntingan secara percuma mengikut cara dan gaya diinginkan.
Menyediakan format HD penuh pada pilihan antara 720p dan 1080p, ia turut memudahkan pengguna untuk berkongsi video secara terus ke Instagram, WhatsApp, Facebook dan banyak lagi termasuk teks dan e-mel.
3. Shyp
Memperoleh markah lima bintang, Shyp adalah aplikasi sempurna untuk pengguna yang mencari kenderaan untuk disewa seperti van, lori atau motosikal bagi menguruskan perkhidmatan kurier di bandar utama seluruh dunia.
Dengan tiga langkah mudah, pengguna boleh menghantar barangan dari satu tempat ke satu lokasi lain pada harga berpatutan.
4. Google Trips
Kebiasaannya, percutian akan dirancang beberapa bulan lebih awal supaya tidak timbul masalah ketika hendak bercuti. Bagaimanapun, ada di antara kita yang lebih gemar membuat persediaan saat akhir dan ada yang menerima tugasan untuk ke luar negara antara satu atau dua hari sebelum bertolak.
Untuk memudahkan perjalanan anda, Google Trips bersedia menawarkan khidmat apabila ia berfungsi menawarkan pencarian hotel, kereta sewa, penerbangan dan tempahan restoran untuk memudahkan urusan percutian anda.
Bahkan, ia membantu anda bagi termasuk mendapatkan rancangan harian, mencadangkan aktiviti yang boleh dilakukan di kawasan berhampiran, cadangan berkaitan makanan dan minuman.
5. Asana
Dalam melaksanakan pekerjaan harian, Asana platform terbaik untuk membantu menguruskan tugasan kumpulan. Merangkumi pelbagai tugasan dan projek untuk perbualan serta pemberitahuan, Asana akan membantu pasukan anda melaksanakan pekerjaan dari awal hingga akhir.
Disyor untuk digunakan bersama G Suite, aplikasi membantu memantapkan tugasan harian ini percuma untuk pengguna iOS, Android dan web.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan